Vigyázz a testedre! Az egyetlen hely, ahol élhetsz!

DXN egészséges kávé

Spirulina: a szuper élelmiszer.

2016. április 19. - Kelet Kincsei


859280_f520.jpgSpirulina névre hallgat a 21. század egyik
legegészségesebb táplálék-kiegészítőjének kikiáltott mikroszkopikus élőlény.

A spirulina tulajdonképpen egy algafajta, amely nagy mennyiségben tartalmaz fehérjéket, vitaminokat, ásványi anyagokat és jótékony hatású fitokemikáliákat. Rendszeres fogyasztásával jelentősen javíthatunk az egészségünkön. Lássuk, hogyan!  

Spirulina érdekességek  A legtöbb spirulinát a halak, hüllők és madarak fogyasztják állateledel formájában   Az állatkerti flamingókat algadiétán tartják, hogy rózsaszín árnyalatukat jobban kiemeljék * Versenylovaknál a természetes dopping szerepét tölti be. A NASA űrkutatói spirulinát fogyasztanak űrutazásuk során.

Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag Étrend-kiegészítőként, por és tabletta alakban  kezdték el forgalmazni a 80-as évektől.

Hírnevének köszönhetően ma már nem természetes élőhelyeiről szüretelik, hanem speciális farmokon, kontrollált körülmények közt termesztik Távol-Keleten. Teljes értékű, könnyen emészthető fehérjék ásványi anyagok, nyomelemek (kálium, kalcium, jód, bróm, mangán, vas) B-vitamin, C-, D-, E- és K-vitaminok, esszenciális zsírsavak ,vitalizáló és immunerősítő antioxidáns az összetevőjük.

dxnspirulinakep.jpgA spirulinában található vegyületek jótékonyan hatnak az immunrendszerünkre, és segítenek megelőzni a leggyakoribb fertőző betegségeket - ezért minden időszakban érdemes spirulinát szedni. Azoknak is érdemes beiktatniuk a napi étrendjükbe, akiknek az immunrendszere valami miatt sérült, autoimmun betegségben szenved, nem tud megfelelően működni (például legyengültek egy hosszú betegség után vagy műtét után lábadoznak).
A szemünk egészségéhez  az A - vitamint javasolják. Mondták korábban, amikor a 60-as években valóban teljes  értékű sárgarépához juthattunk, hogy nagy mennyiségű sárgarépa fogyasztásával megóvhatjuk a látásunkat. A spirulinában azonban többszörös  A-vitamin van, mint a sárgarépában. A spirulinában található zeaxanthrin emellett a makuladegenerációtól is védi a szemünket.

Miért együnk algát?

A spirulinát a különböző krónikus betegségekben szenvedőknek is érdemes szedni, például azoknak, akik cukorbetegek, csontritkulásuk vagy ízületi gyulladásuk van, esetleg magas a vérnyomásuk. Ezeknél a betegségeknél ugyanis gyakori a szervezet krónikus gyulladása, mely hosszú távon jelentősen károsíthatja a sejtjeinket. A spirulina a gyulladást csökkentő hatásairól is ismert.

A spirulina jótékonyan hat az emésztésünkre is, a benne található rostok helyreállítják a bélműködést, emellett a bélben található, kedvező hatású baktériumok szaporodását is elősegítik. Ezek a baktériumok nemcsak az egészséges emésztéshez járulnak hozzá, de többek között az immunrendszerünk működését, sőt a hangulatunkat is befolyásolják. A rostok emellett segíthetnek bizonyos, elsősorban a bélrendszert érintő daganatos betegségek elleni küzdelemben is.

A klorofil a növények zöld színét adó anyag segíthet abban, hogy a szervezetünkből eltávolítsuk a méreganyagokat, például a káros hatású nehézfémeket. Egyes szakemberek szerint a radioaktív izotópok ellen is hatékonyan veszi fel a küzdelmet a spirulina- zöld alga. 
A spirulina  segít megakadályozni például olyan betegségeket, mint a vashiányos vérszegénység. A vas elengedhetetlen az oxigént szállító vörösvérsejtek előállításához.

Szeretnék spirulinát rendelni: Vásárlás, megrendelés itt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszseges-kave.blog.hu/api/trackback/id/tr418645964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.