Vigyázz a testedre! Az egyetlen hely, ahol élhetsz!

DXN egészséges kávé

Az influenza már a spájzban van!

2017. november 28. - Kelet Kincsei

frost-2721870_960_720.jpg

Egy köhintés jobbról, egy tüsszentés balról, orrfújás hátulról…


Csak nem egy tömött buszon vagy villamoson utazol éppen az influenzaszezon közepén?
Ilyenkor nagyon könnyű különböző helyeken elkapni ezt a fránya betegséget: elég, ha beteg a bolti eladó és megfogod a visszajárót, vagy a buszon egy baciktól hemzsegő kapaszkodót ragadsz meg.
A gyerekek különösen tehetségesen hozzák haza az óvodából, iskolából a nyavalyát!
Ám ha néhány dologra jobban odafigyelsz, akár meg is előzheted ezt a több napig tartó kellemetlenséget. Nézzünk néhány hatásos módszert az influenza megelőzésére!

Az alapok

Ezeket valószínűleg számtalanszor hallottad már, ezeket sulykolja mindenki mindenhol, de hát ismétlés a tudás anyja:

  1. Az egészséges táplálkozás biztosítja szervezeted és immunrendszered számára a megfelelő üzemanyagot. Ha belül minden rendben van, sokkal ellenállóbb leszel a különböző vírusokkal szemben.
    Immunrendszered legjobb barátai közé tartoznak a színes gyümölcsök, zöldségek, valamint az omega-3 zsírsavat tartalmazó ételek, például a halak, magvak és csonthéjasok. Jó döntés még a minőségi, magas fehérje tartalmú ételek fogyasztása, mint a sovány húsok és a bab, melyek a fehér vérsejtek képzésében játszanak fontos szerepet.
  2. D-vitamin: hűséges társad az immunrendszer erősítéséért folytatott harcban.
    Nyáron a napsugaraknak köszönhetően általában elég D-vitamin jut a szervezetünkbe, de télen, mikor bőrünk szinte minden centiméterét vastag ruharéteg takarja, és a napocska is bújócskát játszik hosszú hetekig, a D-vitamin drasztikusan csökken.
    A tudósok szerint nem véletlen, hogy az influenza ebben az időszakban (decemberben, januárban) tudja letámadni a legyengült immunrendszert.
    Egyél sok, D-vitaminban gazdag halat (csuka, hering, tonhal, harcsa stb.) és gombát, tejtermékeket!
  3. Természetesen sokat segíthet még a ganoderma és a spirulina fogyasztása is, megtalálod kávé vagy tea formájában, jótékony hatásairól már szóltunk egy korábbi bejegyzésben, tehát itt csak annyit, hogy ez a csodaszer is nagyon jót tesz a szervezetednek.
    Azok az ismerőseim, akik ezeket fogyasztják, évek óta nem voltak sem influenzásak, sem náthásak!
    Nem csak a felnőttek; a gyerekeket is messziről elkerülik a betegségek, nem tudnak rájuk ragasztani semmit a közösségben…
  4. Hidratálj! Az alacsonyabb hőmérséklet és páratartalom elősegíti az influenza vírus ádáz terjedését, a meleg és a pára viszont halálra ítéli a vírust, ezért érdemes otthonod melegen, a levegőt pedig párásan tartani.
    Amennyiben valamilyen kifejezetten száraz környezetben kell tartózkodnod (példának okáért repülőn), akkor védd magad sós orrspray alkalmazásával. A hidratált légutak sokkal jobban távol tartják a baktériumokat és a vírusokat!
  5. Naponta végezz valamilyen testmozgást, ha más nem, sétálj legalább 30 percet: már ez is elég, hogy csökkentsd a megbetegedés esélyét.
    Akik ennyit sem mozognak naponta, háromszor nagyobb eséllyel kapják el az influenzát vagy meghűlést, mint aktívabb társaik.
    Mozgás, izzadás után természetesen hidratálj, pótold az elvesztett vizet.
  6. Az egyik legfontosabb: Kézmosás!
    A hosszú szappanozás legalább 20 másodpercig tartson: ez rendesen lemossa a kórokozókat. Ha nincs kézmosásra mód, használj kézfertőtlenítő gélt!

Ha felvértezted magad a fenti fegyverekkel, ellenszerekkel, és betartottad a jótanácsokat, akkor influenzamentes, szép napokat kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszseges-kave.blog.hu/api/trackback/id/tr9113401869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.